• نوشته‌
    3
  • دیدگاه
    0
  • مشاهده
    289

تبلیغات آنلاین

remap

120 بازدید

تبلیغات آنلاین و یا تبلیغات دیجیتال مزایای بیشماری برای کسب و کارها دارد که از مهمترین آنها می توان به کاملا هدفمند بودن و کم هزینه بودن آن اشاره کرد. تبلیغات آنلاین انواع مختلفی دارد که در این مقاله به تبلیغات بنری، متنی و کلیکی و تبلیغات در سایت های پر بازدید می پردازیم.

همه چیز درباره تبلیغات آنلاین

به گزارش اختصاصی آکادمی دیجیتال مارکتینگ؛ افزایش روزافزون کاربران اینترنت و پتانسیل موجود در این فضا سبب شده تا بسیاری از کسب‌و‌کارها به تبلیغات در فضای دیجیتال روی آورند. بی‌تردید شما نیز در اینترنت با نمونه‌های بسیاری از صفحات تبلیغاتی مواجه شده‌اید که هرکدام از این تبلیغات آنلاین ادبیات و شکل خاص خود را داشته‌اند. ممکن است برخی از آن‌ها بسیار جذاب و گیرا بوده و شما را به خود درگیر کرده یا بالعکس جنبه مزاحمت برای‌تان داشته باشد. تبلیغات آنلاین و یا تبلیغات دیجیتال هر ادبیاتی که داشته باشد یا در هر قالبی ریخته شود، یک هدف اصلی را دنبال می‌کند و آن هم جذب مخاطب بیشتر برای کالا یا خدماتی است که یک بیزینس ارائه می‌دهد.

شاید این سوال برای‌تان پیش آمده باشد که کدام نوع از تبلیغات در فضای دیجیتال اثرگذاری بیشتری داشته و شما را با بازدهی بالاتری به هدف می‌رساند. برای پاسخ به این سوال لازم است ابتدا با اجزای دیجیتال مارکتینگ آشنا شده و در ادامه بیشتر در مورد تبلیغات آنلاین، انواع آن و کاربرد هرکدام از آن‌ها بدانید. در مقاله ی “چگونه تبلیغات خود را هدفمند کنیم”  مقدمه‌ای درباره کانال‌های دیجیتال مارکتینگ ذکر کردیم. در این درس و درس‌های آتی به تفصیل در مورد این کانال‌ها صحبت خواهیم کرد.

اجزاء دیجیتال مارکتینگ

کانال‌های بازاریابی دیجیتال زیرساخت‌هایی هستند که در دیجیتال مارکتینگ با آن رو به رو هستیم و می‌بایست از آنها استفاده نماییم. این اجزا شامل دسته بندی های اصلی زیر است:

وب‌سایت

تبلیغات آنلاین ( تبلیغات دیجیتال )

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

ایمیل مارکتینگ

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی محتوایی (Content Marketing)

تحلیل دیجیتال

روابط عمومی آنلاین

بازاریابی موبایلی

وب‌سایت

وب‌سایت اولین کانالی است که به عنوان یک زیرساخت در دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدون داشتن وبسایت نمی‌توان فعالیت دیجیتال مارکتینگ را به‌صورت کامل انجام داد و عملا تبلیغات آنلاین خاصی داشت.

ممکن است بگویید که با یک پیج اینستاگرام هم می‌توان فروش داشت. بله فروش اتفاق می‌افتد اما بخشی از اقدامات دیجیتال مارکتینگ است. نمی‌توان بیزینس خود را صرفا به سمت فضای اینستاگرام یا تلگرام برد و انتظار داشت که این بیزینس به موفقیت برسد. به همین دلیل، زیرساخت فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ را وب‌سایت می‌دانیم. ممکن است شما به جای وب‌سایت، اپلیکیشن (APP) داشته باشید. اپلیکیشن و وب‌سایت داراییهایی (ASSET) هستند که متعلق به شماست اما در فضای رسانه‌های اجتماعی نمی‌توان این کار را انجام داد. همچنین تبلیغات در سایت های پر بازدید نیز از راه های پر بازده می باشد.

وب سایت پایه تبلیغات آنلاین

وب سایت به کسب و کار شما اعتبار زیادی می بخشد و پایه و اساس تبلیغات آنلاین و تبلیغات دیجیتال است.

در گذشته بسیاری از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب وجود داشته‌اند که به دلیل محبوبیت بالا، توسعه اینترنت بین مخاطبین و حضور تعداد زیادی از آن‌ها در این شبکه‌های اجتماعی، فضای مناسبی جهت ایجاد کسب‌و‌کار آنلاین قشر‌های مختلفی از جامعه چه شرکت‌های بزرگ و سازمان‌ها و یا کسب‌و‌کارهای کوچک و خانگی شده بود. اما با فیلتر شدن هر یک از این رسانه‌ها افراد بی‌شماری بیزینس خود را از دست دادند یا از تعداد مخاطبین آن‌ها به شدت کاسته شد و به تبع همین اتفاق درآمد آن‌ها نیز از این فضا در بیشتر وارد به صفر رسید.

 

نمی‌توان با پریدن از شاخه‌ای به شاخه دیگر بیزینس خود را رشد داد و با صرف زمان در هر کدام از شبکه‌های اجتماعی بدون داشتن یک زیرساخت مناسب و دائم انتظار موفقیت داشت. با این کار فقط انرژی و زمان خود را به‌صورت پراکنده صرف فضاهایی کرده‌اید که ممکن است روزی اقبال عمومی خود را از دست داده و مجبور به ترک آن و در نهایت نظاره‌گر شکست خوردن بیزنس خود در آن حوزه شوید.

شبکه‌های اجتماعی زیرساخت مناسبی برای بنای کسب‌و‌کار نیست با این وجود هیچ کدام از این گفته ها دلیل بر این نخواهد بود که از پتانسیل بالای شبکه‌های اجتماعی غافل شوید. این گفته‌ها بدین معنیست که تا زمانی که شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام وجود دارد می‌توان از ظرفیت آن به خوبی استفاده کرد و تا زمانی که موج آن وجود دارد سوار بر موج آن شد. اما کسب‌و‌کار خود را روی این موج و بر مبنای اینستاگرام یا  هر شبکه اجتماعی دیگری نباید ساخت. زیرا با از بین رفتن این موج‌ها کل بیزینس نابود خواهد شد. پس زمانی که کنترل ابزاری دست ما نیست بنا کردن کسب‌و‌کار روی آن ابزار اشتباه بوده و ممکن است منجر به شکست شود.



0 دیدگاه


نظرهای پیشنهاد شده

هیچ دیدگاهی برای نمایش وجود دارد.

مهمان
افزودن یک دیدگاه ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.